شایع ترین علت تنگی نفس و نارسایی دریچه قلبی رماتیسم است

به گزارش ایرنا، با گسترش زندگی مدرن بیماری های مختلفی در جهان شیوع و در این میان بیماری های قلبی و عروقی بیش از سایر گسترش یافت.

یک فوق تخصص بیماری های قلبی و عروقی مرکزآموزشی درمانی تخصصی وفوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان، گفت: عدم درمان گلودرد های چرکی به ویژه در اطفال و نوجوانان زمینه ابتلا به رماتسیم قلبی را در مبتلایان فراهم می کند.

عنایت الله کریمیان افزود: با کاهش سیستم ایمنی پادتن ها در قسمت های مختلف بدن ترشح می شوند که این روند به نوبه خود تورم در ناحیه مفاصل و التهاب دریچه های قلبی را به همراه دارد.

وی یادآورشد: اصلی ترین علت تنگی نفس و نارسایی دریچه قلبی بیماران در ایران رماتیسم قلبی اعلام شده که علت آن درمان نشدن گلودردهای چرکی است. 

کریمیان افزود: گلودردهای چرکی در سنین دو تا 18 ساله مشاهده می شود که درصورت عدم انجام درمان های به هنگام به رماتیسم قلبی منجر می شود.

این فوق تخصص بیماری های قلبی و عروقی به دلایل ابتلای بیماران به آنژین های صدری ˈ تنگی عروق کرونرˈ اشاره کرد و گفت: عروق کرونر وظیفه خون رسانی به عضله قلب را بر عهده دارد که در صورت اختلال خون رسانی با مشکلاتی مواجه می شود.

کریمیان احساس درد در ناحیه قفسیه سینه، سنگینی و یا سوزش در ناحیه پشت جناق سینه را از نشانه های بارز آنژین صدری اعلام کرد.

وی افزود: هر دردی در ناحیه قفسیه سینه آنژین صدری نیست و این تشخیص بر عهده پزشک متخصص است که با انجام معاینه های دقیق انجام می گیرد.

کریمیان یادآورشد: هم اکنون بیماریˈ آنژین صدریˈ عروق کرونر درکشورهای در حال رشد افزایش بیشتری یافته و سن ابتلای آن نیز در ایران بیش از گذشته کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: درد های آنژینی با فعالیت مختصر فیزیکی که حدود دو تا 10 دقیقه بطول می انجام آغاز می شود که این نوع بیماری به قسمت های مختلف بدن نیز انتشار می یابد.

وی چاقی، کم تحرکی، استعمال دخانیات و استرس و اضطراب را از عوامل مهم و تاثیر گذار در بروز بیماری ˈآنژین های صدریˈ عروق کرونر در افراد اعلام کرد.

کریمیان یادآورشد: مبتلایان به این نوع بیماری باید در فصل سرما از مصرف غذاهای پر جرب و نمک خود داری کنند.

رئیس جراحی قلب مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان گفت: احتمال ابتلای بیماران قلبی و عروقی به سرماخوردگی وجود دارد و این گروه باید در روزهای سرد سال از تردد بیشتر در هوای آزاد خودداری کنند.

وی افزود: بیماران مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی قبل از آغاز فصل سرما باید نسبت به تزریق واکسن آنفلونزا اقدام کنند.

* استرس های شغلی از عوامل مهم در بروز بیماری های قلبی و عروقی است

یک فوق تخصص جراحی قلب مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان نیز با اشاره به اینکه عوامل مختلفی در بروز بیماری های قلبی و عروقی تاثیر گذار است گفت: استعمال دخانیات، فشار خون، دیابت و چاقی از جمله این عوامل است.

زهرا علی نژاد خرم افزود: به دلیل افزایش برودت هوا بیماران قلبی و عروقی باید از تردد در صبح زود و غروب آفتاب خودداری کنند.

وی شهرستان طارم را از نقاط مستعد ابتلای افراد به بیماری های قلبی و عروقی در استان اعلام و یادآورشد: به علت مصرف بالای نمک، زیتون شور، مواد چربی و گوشت قرمز مبتلایان به بیماریهای قلبی در این شهرستان بیش از سایر مناطق استان است.

علی نژاد خرم افزود: آگاهی و اطلاع رسانی می تواند در کاهش بیماریها بسیار تاثیر گذار باشد.

گزارش: اعظم شامی 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:, | 19:42 | نویسنده : arminkarimian |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.