نخستین عمل قلب باز کم تهاجمی در زنجان باموفقیت انجام شد.

دکترˈ عنایت الله کریمیانˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه عمل جراحی قلب باز با استفاده از یک برش کوچک در ناحیه قفسه سینه بر روی یک دختر 20 ساله با موفقیت انجام شد، افزود: این بیمار به دلیل نقص در دیواره پایین دهلیز قلب به این مرکز مراجعه کرده بود.

وی، اظهار داشت: انجام این نوع عمل محاسن فراوانی به همراه دارد که ترمیم زودتر و مشخص نبودن زخم ها در ناحیه عمل یکی از آن است.

این فوق تخصص جراح قلب مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان، با بیان اینکه در عمل های جراحیقلب فعلی برش ها در سطح وسیعی انجام می گیرد گفت: این عمل ها در اشخاص به ویژه بانوان عوارض نامطلوب و ناخوشایندی برای آنان به همراه دارد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر از روش های کم تهاجمی در عمل های جراحی قلب در سطح بین الملل استفاده می شود افزود: استفاده از این نوع شیوه یک روش نوین و جدید در انجام عمل های جراحی به ویژه اعمال جراحی قلب است.

کریمیان، خاطرنشان کرد: استفاده از این نوع روش در دو مرکز جراحی قلبی سطح کشور انجام می گیرد که مرکز جراحی قلب زنجان نیز روش کم تهاجمی را در عمل جراحی قلب با موفقیت انجام داد.

وی، مدت زمان عمل جراحی قلب با بهره گیری از روش کم تهاجمی را سه ساعت اعلام کرد و افزود: انجام این نوع عمل معمولا در مدت زمان طولانی انجام می گیرد و درمقایسه با روش های کنونی عوارض کمتری برجای می گذارد.

رئیس مرکز جراحی قلب مرکزآموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان، خاطرنشان کرد: استفاده از این نوع روش به وی‍ژه در زنان میانسال و با سن پایین که به بیماری دریچه ای قلبی مبتلا هستند نتایج مثبتی به همراه دارد.

وی، به موفقیت های چشمگیر این مرکز طی فعالیت دولت خدمتگزار اشاره کرد و گفت: از زمان آغاز به کار این مرکز تعداد عمل های موفق انجام شده به 600 مورد رسیده و 60 عمل ترمیم دریچه ای نیز در این مرکز انجام شده است.

کریمیان، خاطرنشان کرد: در زمان حاضر با پیشرفت های انجام گرفته تنوع و تعدد عمل های جراحی سنگین تر در این مرکز با همکاری اکیپ مجرب پزشکی و متخصصان در دست انجام است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 22 دی 1392برچسب:, | 13:4 | نویسنده : arminkarimian |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.